tisdag 12 december 2006

Tipp, tapp, tipp, tapp....

Om man tänker efter lite, så går tiden ändå ganska fort... Speciellt i veckorna, jag menar det är redan onsdag och sen är det bara två dagar till sen är det helg igen... Undrar om man hade klagat på att tiden inte räcker till om dygnet hade varit längre? Varför har ett dygn 24 timmar, vem har bestämt det egentligen...är det någon som vet det? Och ändå så sägs det att vi sovar bort den största delen av våra liv..eller ja, det kanske jag kan hålla med om i vissa fall..hihi
Jag sover mellen ca 6 och 8 timmar/dag och på en vecka går det 168 timmar... Då år man ju ta bort 56 timmar från 168...då är du ändå vaken i ca 112 timmar...för 112 är väl mer än 56?

Vad vet jag, de kanske har gjort undersökningen på personer som kanske är lata..?

Nu är det snart lucia och jag har inte bakat några lussekatter...tråkigt!
Förresten, i lucia-tåget så sjunger de ju "natten går tunga fjät, runt gård..." Ursäkta mig, men vad betyder fjät?



Dagens "tumme upp": Din röst gör mig varm, jag gillar det...(och dig)

Dagens "buuu": Att säga en sak och göra en annnan!!! Om du ändå inte hade tänkt hålla ditt ord så tala inte över huvudtaget då!!!

Inga kommentarer: