torsdag 14 december 2006

Lucia

"Lusse lelle, lusse lelle, elva nätter för jul..." Ja, nu är det inte långt kvar tills det är julafton och en massa mat och kalle anka och godis och julisar... Men d är sjukt svårt att komma på ngt bra till personer som redan har allt!!! Köper nog bara ngt symboliskt för julen eller så...hmmm, som vad? Jag blir knäpp, lönt att de redan har allt...


Finns det någon som tror på tomten? Jag kanske inte tror på tomten i den bemärkelsen att han har röda kläder, stor mage, vitt skägg och är en snäll gammal gubbe...men jag tror att det finns någon/något som "hör" allas önskningar och som försöker uppfylla ens önskningar. Jag önskade mig verkligen något från hjärtat när jag fyllde år. Jag vet inte inte riktigt, men jag tror att min önskan kommer att gå i uppfyllelse..


Jag vill verkligen ha snö på julafton, eller att det har snöat jätte jätte mycket natten innan och att när man sedan vaknar på julafton så är allting vitt...det är en jätte mysig känsla... Först då kommer den sanna jul-känslan fram och man bara tycker att allting är så vackert....



Dagens "tumme upp": Du...


Dagens "buuu": Lucia utan lussebullar

Inga kommentarer: