måndag 4 december 2006

Blir det ngn snö eller?!

Ibland på tåget eller på bussen så finns det oftast en person som sitter och läser en bok. Den här personen är oftast en man, som typ sitter med det en benet över det andra (som vi tjejer softast sitter) och så brukar de ha dragit upp byxbenet en liten bit så att du ser strumpan...glasögon och helst en mugg med take-away kaffe bredvid sig på bordet... Efter ett tag under resan kan man höra hur personen börjar flina, typ haha...så är det en liten paus på typ 30sek sen börjar han igen... Då undrar jag om han bara sitter och typ skummar igenom boken och enbart skrattar för att man ska bli nyfiken på vad det är som kan vara så roligt med det han läser?!För han var ju bara tvungen att brista ut i skratt så att någon skulle lägga märke till att han sitter och läser den roligaste boken någonsin! Eller så är boken verkligen rolig, finns det personer som kan skriva så att man verkligen inte kan hålla inne ett skratt när man åker tåg eller buss??!

Fick lite smått panik idag, hur ska jag hinna köpa alla julklappar?? Det är ju bara några veckor kvar... Jag som brukar ha värsta strategin och handla mina första julklappar redan i oktober så att man ändå har lite pengar kvar i december... Men så var inte fallet i år, men egentligen så är jag inte förvånad...för hela detta året har faktiskt varit knepigt.... Om man sammanfattar allt...



Dagens "tumme upp": Undrar hur länge pirr-känslan i magen stannar kvar?!Hoppas länge... =)

Dagens "buuu": Hallå vädermannen, jag vill ha snö till julafton inte regn!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jadå, böcker som kan få en att skratta rakt ut:

John Hodgman - The areas of my expertise är väl det hetaste tipset just nu. faktiskt