söndag 3 december 2006

Innehållsrik dag...

Har du också känt att det ibland händer lite väl mycket under en dag, man hinner liksom inte riktigt förstå allt.
Dagen började visserligen fint, men det kändes på ngt vis som om det bara blev värre och värre...

Veckan börjar med att en tjej som är yngre än mig inte finns vid liv längre..sen får min närmsta vän ett besked att hennes farmor inte kan andas utan respirator och nu undertiden jag skriver det här så är polisen i vår trappa och har brutit upp en ytterdörr till en gammal dam som förmodligen har avlidit... Då tänker man bara, vad ska komma här näst?!

Men man inser att livet är kortare än vad vi tror och att det helt plötsligt bara kan sluta tvärt... Ganska hemskt att tänka så, men så är faktiskt verkligheten. Ofatst så går man i sin lilla "fantasi-värld" och tror att nämen det händer bara alla andra det händer inte mig. Och så vips!! Så händer det, då blir man så shockad att man knappt kan tro sina öron och så går man och små tänker på det ett tag... Tills man börjar tänka likadant igen, det känns lite som en ond cirkel... Men det är väl kanske så vi människor är?!

Fick precis reda på att den gamla damen inte har avlidit, men hon hade tydligen skrikit på hjälp i ca 2 timmar..riktigt hjärtskärande!! Så när polisen inte fick något svar när de ringde på hos henne, så bröt de upp ytterdörren... Stackars dam, hon är 95 år och mår förmodligen inte alls bra...varför skriker man annars på hjälp i flera timmar??!
Jag vill inte bli gammal!!!

Sen måste jag ju bara få tycka till om en sak... Gubbsjuka äckelgubbar, borde inte få komma in på ställen där åldersgränsen är typ 20 år yngre än deras ålder!!! Och varför är det alltid jag som råkar ut för knäppa situationer? Det slutar med att jag måste skrika en person rakt i ansiktet "HEJ DÅ!!! VAD E DU INTE FATTAR?!!" En man som var i man pappas ålder, fyyyyy vad groose!!!


Dagens "tumme upp": Pirr-känslan i magen hade jag nästan glömt... =)

Dagens "buuu": Åldersgräns för hur gammal du INTE kan vara för att komma in på uteställen, borde införas NU!!!

Inga kommentarer: