tisdag 28 november 2006

Vad skulle du göra?!

Hörde någon fråga: Om detta vore den sista dagen du levde, vad skulle du göra då?
Oftast så vet man ju inte om när sista dagen blir, eller det kan du ju aldrig veta. Men vissa får ju beskedet att "du har bara några månader kvar.."
Det är en ganska svår fråga, men jag hade nog berättat för alla som betyder något för mig att utan dem så hade jag inte varit lycklig. Hade nog försökt spendera tid med de jag bryr mig om, kanske skänkt de jag äger till behövande. Gjort lite goda gärningar...

Egentligen borde man tänka på det lite oftare, du vet ALDRIG vilken dag som är din sista. Så för varje dag man lever ska man vara glad.. Undrar om man märker att man väl har dött? Eller om man inte märker något alls och tror att allt är som vanligt? Finns säkert en mening med att vi inte vet hur det känns...

Läste i tidningen idag hur mycke/lite vissa kända personer tjänar om året..i Sverige, vissa personer tjänar ca 25 mille!!! Efter att jag läst typ halva listan så tvingade jag mig själv att vända sida, kände hur avis jag blev...inte bra alls! Försökte intala mig själv att de jobbat och slitit ihop till sina miljoner... Men lite irriterande är det att vissa föds till miljonärer typ, jag menar 25 mille...asså det är nästan lite äckligt! Fast de personerna mår säkert inte bättre bara för att de är miljonärer!?

Dagens "tumme upp": Solen sken nästan hela dagen

Dagens "buuu": Vissa personer borde skämmas över hur de beter sig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heehee, det är bara att slita så kommer man upp dit man vill. Sikta högt, träffa strax under.
Det är det perfekta.
Dessutom kan det gå så när man flyttar aktier till reellt kapital i företaget. Då kan man råka få en fin bump på nån mille om man har tur.