torsdag 1 juli 2010

Är det ok att betala pengar för lite luft?

Kom att tänka på en sak för några dagar sedan när jag var tvungen att betala 5kr för att gå på toaletten....

Jag har inget emot att betala några kronor för att använda en offentlig toalett, jag hoppas då att toaletten är städad, att det är ordentligt med papper och att den är hyfsat fräsch. Känns inte så värst kul att betala pengar för att komma in till en riktig svinstia direkt! Plus att om de inte städar toaletten regelbundet och ser till så att det finns vad som behövs...varför ska vi då betala för att använda den? Det går inte riktigt ihop!!!
Nu till det jag egentligen började reta mig på...
Du lägger i 5kr i automaten utanför toaletten, du har ingen kö bakom dig när du kliver in till toaletten. Undertiden du är inne på toaletten så kommer det 3 personer som ställer sig i kö. När du är klar på toaletten, håller du upp dörren till personen utanför eller stänger du igen dörren så att hon/han också måste betala 5kr??
Det som retar mig är INTE att jag har fått betala för mitt eget besök inklusive nästa person, utan det retliga är att personen som står på tur tar det för givet!!!!!


Nere vid Malmö C så finns det en maskin som du stoppar i x antal mynt så kan du pumpa däcken på din cykel el. barnvagn...är det ok att ta betalt för luft?

Inga kommentarer: