måndag 14 juni 2010

Skrattretande...

Nu är det återigen måndag :). Detta är min sista arbetsvecka sedan har Frida semester i 3 veckor!! Jag känner på mig att sommar värmen kommer till oss då ;).

För övrigt så har det varit en helt underbar helg, trots att jag har jobbat både fredag och söndag. Söndag steg jag upp 06.00, låter kanske inte så jobbigt...men det blir jobbigt om man varit på en 30års fest kvällen innan kan jag säga. Fast det var värt det!!! ;)

Varför finns det personer som ser allt negativt eller som måste klaga på andra för att själv må bra? Jag har väldigt svårt att tro att man mår bättre utav det, eftersom jag själv anser att jag ser saker väldigt positivt och mår väldigt bra utav det.
Igår så hämtade jag min cykel på centralen efter jobb för att sedan cykla hem och ställa cykeln hemma ist. Jag pratar med Emi under hela min cykeltur, cyklar förbi en man eftersom han saktar ner farten. Då hytter han med knuten näve och skriker att det är hemskt att cykla och prata i telefon samtidigt!!
Sådant kan göra mig frustrerad, cyklade jag på honom? Nej. Cyklade jag på någon annan? Nej. Utgjorde jag någon fara? Nej. Cyklade jag mot rött ljus? Nej. Följde jag trafikreglerna? Ja. Så, vad var då hans problem?
Det är klart att han ska få ha sin åsikt, varför är det så svårt att hålla den för sig själv? Jag bad ju inte om att få veta vad han tycker om att cykla och prata i telefon samtidigt.

Då var det dags att ta tag i denna dagen och fylla den med en massa fint!

Inga kommentarer: